Overige projecten

Voordat ik mijn expertise vond in meerstemmigheid, was ik al bezig met diverse publieksgerichte opdrachten. Zo begon ik ooit eerst met het maken van een social mediaplan en beleid voor Museum Arnhem. Daarnaast word ik regelmatig gevraagd om tentoonstellingen te cureren, interviews te verzorgen en tentoonstellingsteksten te schrijven. Hieronder zie je een aantal opdrachten waar ik mijn meerstemmigheid op een lichte manier implementeer.

Arnhemse Makers – Tentoonstelling


Museum Arnhem (Januari 2019 – Augustus 2019)
Tijdens de reeks Arnhemse Makers zet het museum beeldende kunstenaars uit Arnhem in de schijnwerpers. Voor deze reeks ondersteun ik Museum Arnhem in de selectie van kunstenaars, verzorg ik de interviews en schrijf ik tentoonstellingsteksten en artikelen voor de 6 kunstenaars die gaan exposeren. Het eerste artikel lees je hier: bit.ly/Indebuurt-Arash

 Arash Fakhim trapt de eerste editie af. Bijschrift kunstwerk: Arash Fakhim, (close up) Chromoseries , glasvezel, epoxy zeefdruk op folie, 2018.

Publiekslievelingen -Tentoonstelling

Museum Arnhem (–juni
Tijdens mijn tweedejaarsstage bij Museum Arnhem initieerde ik het project Publiekslievelingen. De conservatoren van Museum Arnhem hadden jaren geleden 100 collectiestukken aangewezen als topstukken. Maar is het publiek het eens met deze selectie? Door middel van publieksonderzoek wilde ik achterhalen welke kunstwerken het publiek belangrijk vindt. Ik ontwierp een stembus waarin bezoekers hun stembiljetten in achter konden laten. 

Met deze stemmen is er een nieuwe selectie topstukken gemaakt onder de naam Publiekslievelingen. Hierna heb ik samen met een team een reeks tentoonstellingen gemaakt. Zo is er een eregalerij tentoongesteld met de 15 meest gewaardeerde kunstwerken, zijn de favorieten van Charlotte Bik (voormalig directeur Art & Design ArtEZ) getoond en zijn de favorieten van de medewerkers van Museum Arnhem tentoongesteld onder de naam ‘Museumlieveling’. Hiervoor interviewde ik verschillende medewerkers van Museum Arnhem. Met dit project wilde ik de stem teruggeven aan de bezoeker.

De citaten van de bezoekers werden gebruikt als tentoonstellingsteksten. Foto: Eva Broekema

Sociale Mediaplan


Museum Arnhem (Januari 2016 – Juni 2016)
Na mijn tweedejaarsstage nam ik het heft in eigen handen. Museum Arnhem nam mij in dienst om de sociale mediakanalen aan te pakken. Het museum had de wens om minder informatie te zenden en meer in contact te komen met de ‘fans’ om zo als het ware meerstemmigheid te creëren. Ik schreef hiervoor een social mediaplan voor de verschillende kanalen met een focus op toegankelijkheid, actualiteit en betekenisgeving. 

BLACK ACHIEVEMENT MONTH | TedjaIn het kader van de Black Achievement Month zetten wij deze maand kunstwerken van…

Geplaatst door Museum Arnhem op Dinsdag 23 oktober 2018

UIT HET DEPOT | Lydia SchoutenSinds 2000 richt Lydia Schouten zich op de relatie tussen media en de natuur,…

Geplaatst door Museum Arnhem op Donderdag 10 januari 2019